ΛΙΓΟΙ & ΚΑΛΟΙ

Η προτίμησή μας σε ολιγάριθμα σχήματα δεν οφείλεται στην κρίση. Και στην εποχή των παχέων αγελάδων, προτιμούσαμε να έχουμε λίγα, έμπειρα και μόνιμα στελέχη, παρά στρατιές αναλώσιμων ημιμαθών που θα εκπαιδεύονται στη δική σας πλάτη. Αυτό εξασφαλίζει για σας ταχύτητα, ποιότητα και μηδενικό, ουσιαστικά, περιθώριο λάθους.

ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΙ

Μιλάμε και γράφουμε τα καλύτερα Ελληνικά που θα συναντήσετε στο χώρο της επικοινωνίας. Κι όχι μόνο μία “διάλεκτο”. Κάθε target group είναι μια “φυλή”, με τον δικό της κώδικα επικοινωνίας, που είναι και αξιακός κώδικας ταυτόχρονα. Χειριζόμαστε, με την ίδια επαγγελματική επάρκεια, τα ανάλαφρα, συναισθηματικά, και σχεδόν αφελή κείμενα που θα μπουν σε ένα κοριτσίστικο περιοδικό, τα μεστά, γεμάτα ιδεολογικές αναφορές κείμενα ενός φιλολογικού εντύπου και τα αυστηρώς επιστημονικά κείμενα της μπροσούρας ενός νέου φαρμάκου.

Πολύ συχνά, άλλες διαφημιστικές εταιρείες μάς στέλνουν δύσκολα κείμενα για να τα “χτενίσουμε” ή να τα ξαναγράψουμε. Συχνά επίσης, εταιρείες που είναι υποχρεωμένες να εξυπηρετούνται από άλλες διαφημιστικές (λόγω π.χ. μιας πανευρωπαϊκής συμφωνίας) μας στέλνουν τα προσχέδια των εντύπων τους για έναν γενικό έλεγχο, κειμενογραφικό και εικαστικό.

ΜΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

Η αισθητική είναι ηθική. Όλες μας οι δουλειές επιδιώκουμε να έχουν αισθητική. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πανομοιότυπες. Είναι άλλη η avant garde αισθητική ενός νεανικού free press περιοδικού κι άλλη η αισθητική ενός coffee table book. Κάθε εικαστική διάλεκτος έχει τη δική της εσωτερική συνέπεια, η οποία φροντίζουμε να αποτυπώνεται στις δουλειές μας. Φυσικά πρέπει και ο πελάτης να είναι στο ίδιο μήκος κύματος.

Σ’ αυτόν τον τομέα δεν είμαστε της άποψης «ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει» διότι αυτά που αλέθει θα μπουν στην «διατροφική αλυσίδα» της δημόσιας αισθητικής η οποία ήδη είναι τοξική. Έχουμε αρνηθεί στο παρελθόν τη συνεργασία με προϊόντα ή πελάτες στην «αισθητική» των οποίων έχουμε δυσανεξία. Ναι μεν, κάθε προϊόν έχει το κοινό του, αλλά η διαφήμιση ως μηχανισμός μαζικής κουλτούρας διαμορφώνει και αισθητική και αντιλήψεις. Παρά τους χαλεπούς καιρούς και την «πελατοπενία» της διαφημιστικής αγοράς, διατηρούμε την ίδια στάση (επαγγελματικής) ζωής.

ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ

Διαφωνούμε κάθε φορά που θα χρειαστεί, για να προστατεύσουμε τα συμφέροντά του. Η διαφημιστική δεν είναι ο διεκπεραιωτής των ιδεών του διαφημιζόμενου. Δεν μπορεί να καλύπτεται πίσω από το «αυτό θέλατε, αυτό σας κάναμε». Οφείλει να επισημάνει τους κινδύνους ενός κακού σχεδιασμού και οφείλει επίσης να αρνηθεί να υλοποιήσει μια λάθος, κατά την αντίληψή της, καμπάνια. (Δεν το ακούτε συχνά αυτό, ε;)

ΠΟΥΛΑΜΕ ΦΤΗΝΑ

Όχι όπως λέγεται συνήθως: «έχουμε την καλύτερη σχέση value for money». Οι υπηρεσίες μας είναι ανταγωνιστικότατες – σε απόλυτες τιμές. Ο λόγος είναι απλός: έχουμε διαδικασίες παραγωγής χωρίς «φύρα». Δεν υπάρχουν χαρτιά που περιφέρονται από γραφείο σε γραφείο, ούτε τσακωμοί «γιατί δεν με ενημέρωσες» και «ποιος είναι ο αρμόδιος». Ούτε ατελείωτα meetings ομαδικής ψυχοθεραπείας. Είμαστε συντονισμένοι, ξέρουμε πολύ καλά τη δουλειά μας, έχουμε σταθερούς δοκιμασμένους εξωτερικούς συνεργάτες (σκηνοθέτες, φωτογράφους, μοντέρ κ.λπ.). Γι’ αυτό, ό, τι αναλαμβάνουμε παραδίδεται γρήγορα και με μικρό κόστος.

ΕΙΜΑΣΤΕ PROACTIVE

Είναι δική μας ευθύνη να σας προτείνουμε ιδέες και να σας υποδείξουμε ενέργειες. Δεν περιμένουμε πότε θα σκεφθείτε κάτι για να μας το πείτε. Στη συνεργασία μαζί σας οι ρόλοι είναι σαφείς: μας πληρώνετε για να σκεφτόμαστε για λογαριασμό σας.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΡΗΓΟΡΟΙ

Βάζουμε και στοίχημα. Δώστε μας ένα brief και θα έχετε προτάσεις στο 1/3 του χρόνου που χρειάστηκε ο πιο γρήγορος συνεργάτης σας μέχρι τώρα. Δεν είναι ισχυρισμός, είναι υπεύθυνη δήλωση. Μπορούμε να το αποδείξουμε, σήμερα κιόλας. Τηλεφωνήστε τώρα! 210 6835540 (ακούγεται σαν τηλεμάρκετινγκ – αλλά, πραγματικά, τι έχετε να χάσετε;)

ΕΙΜΑΣΤΕ «ΨΕΙΡΕΣ»

Όταν έχεις δουλέψει εκατοντάδες καμπάνιες και έντυπα, πολλά από αυτά του ιατρικού χώρου με εξειδικευμένους επιστημονικούς όρους, και απαιτητικά διαγράμματα, όπου και το παραμικρό λάθος σημαίνει καταστροφή – έχεις συνηθίσει τα «ψιλά γράμματα» να τα βλέπεις τεράστια. Γι’ αυτό, REVERSE και λάθος είναι έννοιες ασύμβατες.

Υπάρχει όμως και ένας άλλος λόγος. Πιστεύουμε ότι οι δουλειές – όπως και οι άνθρωποι – κρίνονται από τις λεπτομέρειες. Δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι, για παράδειγμα, ότι είσαι έμπειρος ρεπόρτερ και να μπερδεύεις το «υποβόσκει» με το «υποφώσκει». Όπως δεν έψαξες τις έννοιές τους, είναι πολύ πιθανόν να μην έχεις ψάξει και το θέμα σου.

ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΓΛΩΣΣΗΣ

Η γλώσσα μας υπήρξε ανέκαθεν πεδίο πολιτικών πειραματισμών και συγκρούσεων. Από “λογιώτατους”, από “μαλλιαρούς”, από “απλοποιητές”, από άσχετους. Μολονότι είναι λογικό, καθώς η γλώσσα ως ζωντανό εργαλείο εξελίσσεται, να υπάρχει από καιρού εις καιρόν κρατική παρέμβαση (στα δημόσια κείμενα και στην Παιδεία τουλάχιστον) θεωρούμε ότι όλα αυτά πρέπει να γίνονται χωρίς τον παραμορφωτικό φακό της κομματικής ιδεοληψίας. Προφανώς πρέπει να γίνονται από ειδικούς κι όχι κομματικούς κομισάριους. Στη REVERSE υπερασπιζόμαστε την ετυμολογική συνέχεια της γλώσσας. Δεν θα γράψουμε ποτέ «καινούριο» διότι η λέξη προέρχεται από το «καινόν» και το «έργον» κι όχι από τον… ούριο άνεμο. Βάζουμε πάντα «ν» στην αιτιατική του αρσενικού άρθρου, από όποιο γράμμα κι αν αρχίζει η επόμενη λέξη διότι το «ν» δεν είναι ευφωνικό! Γελάμε (αλλά και κλαίμε για την κατάντια της γλώσσας) όταν διαβάζουμε «μίλησα με το Γιώργο». Δεν είναι ουδέτερο… το Γιώργο. Και φυσικά ξέρουμε τη χρήση της προστακτικής: επίλεξε και όχι επέλεξε, επίτρεψε κι όχι επέτρεψε, τηλεφωνήστε και όχι τηλεφωνείστε, επικοινωνήστε κι όχι επικοινωνείστε. Αθροίστε, αντικρύστε, χαρίστε. Αυτά, για τα πιο συχνά γλωσσικά λάθη που γίνονται στη διαφήμιση. Για τα άλλα, που γίνονται στις καθημερινές μας κουβέντες θα μπορούσαμε να γράψουμε ολόκληρο βιβλίο.

ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ… ΣΧΕΣΕΙΣ!

Μας έχει κάνει εντύπωση, πώς άνθρωποι που στις κοινωνικές τους επαφές είναι (ή φαίνονται) ευγενείς, διακριτικοί, ευπροσήγοροι, στις επαγγελματικές γίνονται ισοπεδωτικοί.

Πιστεύουμε ότι οι επαγγελματικές σχέσεις, όπως και οι προσωπικές, για να είναι υγιείς πρέπει να είναι αμφίδρομες. Ας πούμε, όταν σχεδιάζεις μια συνεργασία ή ένα new business να σκέφτεσαι πρώτα τι θα κερδίσει ο άλλος, ώστε να βρει γοητευτική την πρόταση, και μετά τι θα κερδίσεις εσύ. Να γιορτάζεις τα επινίκια μιας επαγγελματικής επιτυχίας, μόνον αν και η άλλη πλευρά κάνει το ίδιο. Κοντολογίς: win – win. Έτσι χτίζονται οι μακροχρόνιες επαγγελματικές συνεργασίες. Χαιρόμαστε που οι περισσότεροι αληθινοί φίλοι μας “γεννήθηκαν” μέσα από τέτοιες σχέσεις.

ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

Δουλεύουμε γρήγορα και οργανωμένα, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 6, άντε 7 το απόγευμα, εκτός από τον Θάνο, που είναι βραδινός τύπος και μπορεί και στις 3 το πρωί να ψάχνει concept. Ποτέ την Κυριακή. Ούτε το Σάββατο. Έχουμε ζήσει τα ατέλειωτα ξενύχτια στις θεωρητικά “μεγάλες” διαφημιστικές και έχουμε άποψη: ούτε ένα στα εκατό δεν οφείλεται σε κάτι πραγματικά επείγον.

H αιτία είναι μία: ανικανότητα. Ανικανότητα διαχείρισης χρόνου, ανικανότητα διοίκησης ανθρώπων, ανικανότητα εκτίμησης των αναγκών μιας δουλειάς. Το αποτέλεσμα: νευρωτικοί, αγχωμένοι διαφημιστές με κατεστραμμένη προσωπική ζωή, που ξενυχτούν στη δουλειά γιατί δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν. Σαν ήρωες σε ταινίες του Γούντυ Άλεν. Εμείς τη δουλειά μας τη γουστάρουμε – και πολύ μάλιστα – αλλά υπάρχουν και πολλά άλλα πράγματα που μας ενδιαφέρουν. Άλλωστε, αυτή η δουλειά θέλει συνεχή τροφοδοσία από το εξωτερικό περιβάλλον, θέλει on line σύνδεση με ό,τι πιο φρέσκο γεννιέται στις μητροπόλεις της παγκόσμιας επικοινωνίας. Κοινό μυστικό: η επαγγελματική ματιά δεν σε εγκαταλείπει ποτέ. Είναι μια μορφή διαστροφής, ακόμα κι αν είσαι διακοπές στην Ερεικούσσα.

ΚΙΝΗΤΡΑ

Είμαστε φανατικά υπέρ των κινήτρων και φανατικά κατά των “εντολών”. Αυτοί είναι και οι μοναδικοί φανατισμοί που έχουμε. Δεν ζητάμε, αλλά δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε ο άλλος να χαίρεται να δίνει και να αισθάνεται κερδισμένος όταν το κάνει – αυτός ο κανόνας ισχύει σε όλες τις σχέσεις, επαγγελματικές και προσωπικές.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Εκτιμούμε την πνευματικότητα και, φυσικά, καλλιεργούμε αυτή την παρεξηγημένη και “ντεμοντέ” ιδιότητα. (Δεν υπάρχει λόγος να γράψουμε περισσότερα για την πνευματικότητα. Όσοι νοιώθουν, θα νοιώσουν – οι άλλοι δεν πρόκειται.)