ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλήθεια, ειπωμένη έξυπνα. Δεν είναι διαφήμιση η παραπλάνηση. Ούτε η διόγκωση των πλεονεκτημάτων και το “κουκούλωμα” των μειονεκτημάτων. Η διαφήμιση κάνει “προξενιό”: φέρνει σε επαφή τον καταναλωτή, υπάρχοντα ή δυνητικό, με το προϊόν. Αν δεν βοηθήσει να γνωριστεί καλά ο μεν με το δε, ο “γάμος” δεν θα στεριώσει.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Δεν είναι ένας τρόπος να εκφράσεις τα καλλιτεχνικά απωθημένα σου. Στη διαφήμιση, η δημιουργικότητα οφείλει να είναι marketing oriented. Σε πόσα spot, ενώ θυμάστε πολύ καλά το story, δεν θυμάστε το προϊόν; Ή, ακόμα χειρότερα, το story είναι εντελώς άσχετο με το προϊόν, έτσι που αισθάνεσαι ότι ο διαφημιστής προσάρτησε με το ζόρι το προϊόν σε μια ιδέα που του φάνηκε ευρηματική;

Η έμπνευση στη διαφήμιση τροφοδοτείται από τη στενότητα του briefing. Όσο πιο στοχευμένο, τόσο περισσότερο δυνατή η ιδέα. Κι επειδή, πολύ συχνά, το briefing προσπαθεί να τα χωρέσει όλα (και κύρος και πωλήσεις και στοχευμένο και γενικό κοινό κ.λπ), είναι η διαφημιστική ιδέα που αναλαμβάνει να κάνει το περίπλοκο, απλό.

ΥΠAΡΧΕΙ HARD SELLΙNG CREATIVITY;

Πολλoί νομίζουν ότι μια διαφήμιση που στοχεύει σε πωλήσεις θα είναι περίπου σαν τα demos των απορρυπαντικών με την κυρία Τασία που συναντήσαμε τυχαία έξω από το super market και ζητήσαμε να πλύνει τη λευκή μπλούζα του Γιωργάκη που μόλις είχε κυλιστεί στο γκαζόν, πασαλειφτεί με σοκολάτα και χύσει πάνω του ένα μπουκάλι χυμό ροδιού. Δεν είναι καθόλου έτσι. Η δημιουργικότητα μπορεί να είναι εντελώς «φευγάτη». Ποιητική, αν προτιμάτε. Αλλά οφείλει να προκαλεί άμεσες πωλήσεις. Αλλοίμονο αν δεν προκαλεί. Ακόμα και το χτίσιμο εικόνας για την εταιρεία είναι πιο στέρεο αν προκύπτει από τα περιφερειακά, αλλά συνεπή σε ένα ενιαίο ύφος, στοιχεία προϊοντικών hard sell προσεγγίσεων παρά από καθαρόαιμες εταιρικές καμπάνιες που συνήθως είναι τόσο γενικές και προβλέψιμες (κύρος, ποιότητα, τεχνολογία, εταιρική ευθύνη) ώστε δεν βρίσκεις τίποτε ενδιαφέρον να συγκρατήσεις.

ΓΙΑΤΙ REVERSE;

Διότι, από την πρώτη στιγμή, λειτουργούσαμε αντίθετα από τη νοοτροπία και τα «χούγια» της αγοράς, όπως περιγράφουμε στο blog. Ρίξτε μια ματιά στα κείμενά του, αξίζουν τον κόπο. Αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό τις θεσμικές στρεβλώσεις, την αδιαφάνεια και τη διαπλοκή που χαρακτήριζε τον χώρο της διαφήμισης – και σε μεγάλο βαθμό εξακολουθεί να τον χαρακτηρίζει.